Preview

Қазақстан-Британ техникалық университетінің хабаршысы

Кеңейтілген іздеу

ЦИФРЛЫҚ БІЛІМ БЕРУ МЕКЕМЕСІНДЕ ИММЕРСИОНДЫҚ ТӘЖІРИБЕНІ ҚОЛДАНУ: МЕТАУНИВЕРСИТЕТ

https://doi.org/10.55452/1998-6688-2025-22-3-25-35

Толық мәтін:

Аңдатпа

Виртуалды шындық (VR) және толықтырылған шындық (AR) сияқты иммерсивті технологияларды пайдалану оқу тәжірибесін жетілдіруге және студенттер мен оқытушыларды цифрлық кеңістік арқылы өзара байланыстыруға мүмкіндік береді. Бұл тұжырымдама Метауниверситет деп аталады. Бұл термин оқу ортасының цифрлық, интерактивті көшірмесін немесе университеттің «цифрлық егізін» білдіреді. Мақалада цифрлық университеттердің дамуы мен білім берудің трансформациясы қарастырылып, шекарасыз оқу мүмкіндігін ұсынатын инновациялық білім беру ортасы – Метауниверситет тұжырымдамасы жасалған. Метауниверситет тұжырымдамасы тартымды, қолжетімді және дербестендірілген білім берудің жаңа дәуіріне жол ашатын осы трансформацияның өзегіне айналады. Техникалық қиындықтарды жеңіп, осы технологиялардың әлеуетін іске асырған сайын, әділ, тартымды және тиімді білім берудің жаһандық экожүйесін құру көзқарасы барған сайын қолжетімді бола түседі.

Авторлар туралы

Е. Дайнеко
Халықаралық ақпараттық технологиялар университеті
Қазақстан

қауымдастырылған профессор

Алматы қ.



А. Мустафина
Халықаралық ақпараттық технологиялар университеті
Қазақстан

т.ғ.к.

Алматы қ.



М. Муканова
Халықаралық ақпараттық технологиялар университеті
Қазақстан

магистр 

Алматы қ.



Ю. Туржанов
Халықаралық ақпараттық технологиялар университеті
Қазақстан

магистр

Алматы қ.



Д. Цой
Халықаралық ақпараттық технологиялар университеті
Қазақстан

магистр

Алматы қ.



М. Ипалакова
Халықаралық ақпараттық технологиялар университеті
Қазақстан

қауымдастырылған профессор

Алматы қ.



Әдебиет тізімі

1. Vest, C.M. The American research university from World War II to world wide web: Governments, the private sector, and the emerging meta-university. Vol. 1. Univ of California Press (2007).

2. Sheridan, E.P. From university to multiversity to meta-university (2008).

3. Vest, C.M. The Emerging Meta University. In: Global Strategies for Emerging Universities. Part III. pp. 217–230 (2008).

4. Weber, L.E., Duderstadt, J.J. (Eds.). The Globalization of Higher Education. Economica (2012).

5. Takwale, R. Param University: Meta University with New Education and Social Development (2013).

6. Kamat, R., Keleher, P., Patil, A., Pujar, S. M. Promulgation of higher education in India: From university to meta university via massive open online courses (MOOCs). In: Proc. IETEC’13 Conference (2013).

7. Maslovskyi, S., Sachenko, A. Adaptive test system of student knowledge based on neural networks. In: IEEE 8th International Conference on Intelligent Data Acquisition and Advanced Computing Systems: Technology and Applications (IDAACS). Warsaw, Poland, pp. 940–944 (2015). https://doi.org/10.1109/IDAACS.2015.7341442.

8. Vladimirovna, O.S., Stanislavovich, P.G., Maratovna, N.O. Metaverse as a new university business model. In: Ufa Humanitarian Scientific Forum. p. 68 (2020).

9. Suleimenova, L., Rakhmetullina, S., Denissova, N., Krak, I., Aitmukhanbetova, E. Information Model for Monitoring the Development of the University. International Journal of Computing, 20 (2), 201–210 (2021). https://doi.org/10.47839/ijc.20.2.2167.

10. Farber, D.L., Melton, D., Alger, M. Building a Meta-University. Bridge, 16, 1–16 (2020).

11. Ranganath, H.A. Meta University: a student-centric model. CURRENT SCIENCE, 121 (7), 882–888 (2021).

12. Costanza, R., Kubiszewski, I., Kompas, T., Sutton, P. C. A global metauniversity to lead by design to a sustainable well-being future. Frontiers in Sustainability, 2, art. 653721 (2021).

13. Lipianina-Honcharenko, K., Savchyshyn, R., Sachenko, A., Chaban, A., Kit, I., Lendiuk, T. Concept of the Intelligent Guide with AR Support. International Journal of Computing, 21 (2), 271–277 (2022). https://doi.org/10.47839/ijc.21.2.2596.

14. Alenezi, M. Digital learning and digital institution in higher education. Education Sciences, 13 (1), art. 88 (2023).

15. Shah, N.U., Naeem, S.B., Bhatti, R. Digital data sets management in university libraries: challenges and opportunities. Global Knowledge, Memory and Communication (2023).

16. Khimitsa, N. O. Analysis of the Content of Bachelors’ Training in Communications at the Universities of the USA. Visnyk Kharkivskoi derzhavnoi akademii kultury, 64, 61–75 (2023).


Рецензия

Дәйектеу үшін:


Дайнеко Е., Мустафина А., Муканова М., Туржанов Ю., Цой Д., Ипалакова М. ЦИФРЛЫҚ БІЛІМ БЕРУ МЕКЕМЕСІНДЕ ИММЕРСИОНДЫҚ ТӘЖІРИБЕНІ ҚОЛДАНУ: МЕТАУНИВЕРСИТЕТ. Қазақстан-Британ техникалық университетінің хабаршысы. 2025;22(3):25-35. https://doi.org/10.55452/1998-6688-2025-22-3-25-35

For citation:


Daineko Y., Mustafina A., Mukanova M., Turzhanov U., Tsoy D., Ipalakova M. APPLICATION OF IMMERSION EXPERIENCE IN DIGITAL EDUCATIONAL INSTITUTION: METAUNIVERSITY. Herald of the Kazakh-British Technical University. 2025;22(3):25-35. https://doi.org/10.55452/1998-6688-2025-22-3-25-35

Қараулар: 16


ISSN 1998-6688 (Print)
ISSN 2959-8109 (Online)