Preview

Қазақстан-Британ техникалық университетінің хабаршысы

Кеңейтілген іздеу

БІЛІМ БЕРУ ҚЫЗМЕТТЕРІНІҢ САПАСЫН ЖАҚСАРТУ ҮШІН БІЛІМ БЕРУ ПРОЦЕСТЕРІ МЕН БІЛІМ БЕРУДІ БАСҚАРУДАҒЫ ЖАСАНДЫ ИНТЕЛЛЕКТТІ ҚОЛДАНУДЫҢ ШЕКТЕУЛЕРІ МЕН КЕДЕРГІЛЕРІН ШЕШУ ҚАЖЕТ

https://doi.org/10.55452/1998-6688-2025-22-1-136-149

Толық мәтін:

Аннотация

Жасанды интеллекттің түрлі салаларға жедел енгізілуі олардың құрамдас бөліктерін толығымен қалыптастырып, барлық процестерді жеделдетеді. Адам дамуының негізгі саласы және оның бастауы болып табылатын білім беру де жасанды интеллектті жедел енгізу қажеттілігін сезінуде, бұл білім беру процестерінде үлкен өзгерістер енгізуге, осылайша студенттердің сауаттылығы мен оқу үлгерімін айтарлықтай жақсартуға мүмкіндік береді. Білім беруде жасанды интеллектті пайдаланудың сөзсіз артықшылықтарымен қатар, жоғары оқу орындарында жасанды интеллектті енгізу және пайдалану кезінде бірқатар мәселелерді шешу қажет екенін атап өткен жөн. Бұл мақалада деректер қауіпсіздігі мен құпиялылығы, цифрлық теңсіздік, жасанды интеллектті енгізу және пайдалану кезіндегі этикалық мәселелер және мұғалімдердің біліктілігін арттыру бағдарламаларын әзірлеу мен жоспарлау қажеттілігі сияқты маңызды қиындықтар талқыланады. Бұл мәселелерді түсіну жоғары оқу орындарында жасанды интеллектті енгізу стратегиясын жасау мүмкіндіктерін ашады. Бұл стратегия ықтимал тәуекелдерді мұқият сараптау арқылы оны тиімді жүзеге асыруға жол ашады.

Авторлар туралы

В. А. Полозова
Қазақстан-Британ техникалық университеті
Қазақстан

 аға оқытушы 

Алматы қ.



В. В. Савельева
Еуразия технологиялық университеті
Ресей

 PhD, қауымдастырылған профессор 

Алматы қ.



Әдебиет тізімі

1. Home Wayne; Bialik Maya; Fadel Charles. Artificial Intelligence in education, 2023, pp. 622–651. Globethics Publications.

2. Lucking R., Homes W., Griffits M., Forcier L. Intelligence unleashed: An argument for AI in education. Pearson, 2016.

3. Holstein K., Aleven V., McLaren B., Sewall J. Developing and evaluating an intelligent tutoring system for argument diagram construction. International Journal of Artificial Intelligence in Education, 2019, vol. 29, no. 4, pp. 574–610.

4. UNESCO. Artificial Intelligence in Education: Policy Considerations and Teacher Development.

5. UNESCO, 2021. 5. Selwyn N. Should robots replace teachers? AI and the future of education. Polity Press., 2019.

6. Williamson B. Big data and the future of education, 2018, vol. 53, no. 1, pp. 83–88.

7. Reimers F., Chung. Artificial intelligence in education: Promises and implications for teaching and learning. World Bank Publications, 2020.

8. Symens G., Long P. Penetrating the fog: Analytics in learning and education, 2011, vol. 46, no. 5, pp. 31–40.

9. Rybakov N.S. Thinking, understanding, artificial intelligence. Man in the modern world: artificial and natural intelligence: competition or collaboration? Collection of scientific tr. Ragusa, Publishing house “Encyclopedia-Maximum”, 2024, pp. 27–50.

10. Sergeev L.I. Digital Economy, a textbook for universities, 2nd ed., reprint. and additional, Moscow, Yurait, 2024, 437 p.

11. Smirnov S.A. Is human existence calculable, or the Anthropology of artificial intelligence. Methodological aspect. Bulletin of the Saint Petersburg University. Philosophy and conflictology, 2023, no. 3, pp. 478–491.

12. Stankevich L.A. Intellectual systems and technologies. Textbook and workshop for universities, 2nd ed., redrab. and add-ons, Moscow: Yurayt publ., 2024, 495 p.

13. Subbotina M.V. Artificial intelligence and higher education – enemies or allies. Bulletin of the RUDN University. Series: Sociology., 2024, no. 1, pp. 176–183.

14. Tkacheva I.V. The influence of cognitive processes on the development of artificial intelligence. System analysis in design and management, 2023, no. 1, pp. 289–293.

15. Schneider S. Artificial you: Machine Intelligence and the Future of our Mind, Moscow, Alpina Nonfiction, 2022, 245 p.

16. Yunitskiy A.E. Artificial intelligence and human alienation from reason: causes, mechanisms, consequences. Proceedings of the V International Scientific and Technical Conference “Rocket-free industrialization of near space: problems, ideas, projects”, 2022, no. 1, pp. 138–143.

17. Baryshnikov P.N. Man and artificial intelligence systems. Questions of philosophy, 2023, no. 7, pp. 214–218.

18. Belikova E.K. Basic questions of the philosophy of artificial intelligence. Philosophy and Culture, 2024, no. 1, pp. 1–11.

19. Bessmertny I.A. Intelligent systems, textbook and practice for universities, Moscow, Yurait, 2024, 243 p.

20. Voronov M.V. System evaluative intelligence: textbook and practicum DLA vuzov, Moscow, Yurit, 2024, 268 p.


Рецензия

Дәйектеу үшін:


Полозова В.А., Савельева В.В. БІЛІМ БЕРУ ҚЫЗМЕТТЕРІНІҢ САПАСЫН ЖАҚСАРТУ ҮШІН БІЛІМ БЕРУ ПРОЦЕСТЕРІ МЕН БІЛІМ БЕРУДІ БАСҚАРУДАҒЫ ЖАСАНДЫ ИНТЕЛЛЕКТТІ ҚОЛДАНУДЫҢ ШЕКТЕУЛЕРІ МЕН КЕДЕРГІЛЕРІН ШЕШУ ҚАЖЕТ. Қазақстан-Британ техникалық университетінің хабаршысы. 2025;22(1):136-149. https://doi.org/10.55452/1998-6688-2025-22-1-136-149

For citation:


Polozova V.A., Savelyeva V.V. LIMITATIONS AND BARRIERS TO THE APPLICATION OF AI IN EDUCATIONAL PROCESSES AND EDUCATIONAL MANAGEMENT NEED TO BE DEALT WITH TO IMPROVE THE QUALITY OF EDUCATIONAL SERVICES. Herald of the Kazakh-British technical university. 2025;22(1):136-149. https://doi.org/10.55452/1998-6688-2025-22-1-136-149

Қараулар: 76


ISSN 1998-6688 (Print)
ISSN 2959-8109 (Online)