Preview

Қазақстан-Британ техникалық университетінің хабаршысы

Кеңейтілген іздеу

ҚАЗАҚСТАНДАҒЫ ЦИФРЛЫҚ МАРКЕТИНГ ТЕХНОЛОГИЯЛАРЫН ҚОЛДАНУ АРҚЫЛЫ ЖОҒАРЫ ТЕХНОЛОГИЯЛЫҚ ЖОБАЛАРДАҒЫ САПАНЫ БАСҚАРУ

https://doi.org/10.55452/1998-6688-2024-21-3-384-395

Толық мәтін:

Аңдатпа

Бұл мақаланың мақсаты – Қазақстандағы жоғары технологиялық өнімдердің сапасын арттыруға цифрлық маркетинг технологияларының қосқан үлесін анықтау, сондай-ақ цифрлық маркетинг әдісі арқылы Қазақстандағы жоғары технологиялық жобалардағы сапаны басқару тәжірибесін жетілдіру болашағын айқындау. IMD және WIPO-ның 2013–2022 жж. халықаралық статистикасына сүйене отырып, корреляциялық талдау әдісі арқылы Қазақстандағы жоғары технологиялық жобаларды жүзеге асыру нәтижелері сапаны басқаруда маркетингке балама тәсілдерді (цифрлық және цифрға дейінгі) қолдану арқылы салыстырылды. Негізгі қорытынды – Қазақстанда жоғары технологиялық жобаларда сапаны цифрлық маркетингтік технологияларды пайдалана отырып басқарған жөн. Олардың негізгі бағыттары: персонал маркетингі, өнім маркетингі және процесс маркетингі. Алынған нәтижелердің теориялық маңыздылығы Қазақстанның цифрлық экономикасында жоғары технологиялық жобаларды жүзеге асыру кезінде сапаны басқару процестерін қайта қарастыруға мүмкіндік бергендігінде, сондай-ақ AI, IoT, Big Data, интернет, мобильді құрылғылар, чат-боттар, машиналық көру, «ақылды» кеңесшілер мен виртуалды көмекшілер (VR/AR) негізіндегі перспективалы цифрлық маркетинг технологияларын ашып көрсеткендігінде. Тәжірибелік маңыздылығы – маркетингтің дамыған цифрлық тәсілі Қазақстандағы жоғары технологиялық жобаларда сапаны басқару тәжірибесін жетілдіруге мүмкіндік береді. Авторлық тәсіл Қазақстандағы цифрлық маркетингтік технологияларды пайдалана отырып, жоғары технологиялық жобаларда сапаны басқару маркетингтік кешенін қамтиды. Бұл тәсіл сондай-ақ Қазақстандағы high-tech жобаларында сапаны басқарудың ұйымдық-технологиялық аспектілерін цифрлық маркетинг тәсілін қолдану арқылы ашып көрсетеді.

Авторлар туралы

Ж. Н. Тажиева
әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті
Қазақстан

PhD докторанты 

050000, Алматы қ.



E. Кесер
Ишик университеті
Түркия

экономика магистрі 

Стамбул қ.



У. Д. Сандыкбаева
әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті
Қазақстан

филос.ғ.к., аға оқытушы 

050000, Алматы қ.



Әдебиет тізімі

1. Akter S., Hossain M.A., Tarba S.Y., Leonidou E.. How does quality-dominant logic ensure marketing analytics success and tackle business failure in industrial markets? Industrial Marketing Management, 2023, vol. 109, pp. 44–57. https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2022.12.005.

2. Alawag A.M.,Alaloul W.S., Liew M.S., (...), Musarat M.A.,Al-Mekhlafi A.-B.A. The Role of the TotalQuality-Management (TQM) Drivers in Overcoming the Challenges of Implementing TQM in IndustrializedBuilding-System (IBS) Projects in Malaysia: Experts’ Perspectives. Sustainability (Switzerland), 2023, vol. 15, no. 8, p. 6607. https://doi.org/10.3390/su15086607.

3. Anderson K.C., Laverie D.A. Signaling Product Quality with Virtual Reality? An Interpretation with Consumer-Perceived Marketing Media Innovativeness: An Abstract. Developments in Marketing Science: Proceedings of the Academy of Marketing Science, 2022, pp. 71–72. https://doi.org/10.1007/978-3-030-89883-0_18.

4. Bejtkovsky J. Promotion as a variable of hr marketing in selected corporations in the Czech Republic in the context of digitization. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis, 2018, vol. 66, no. 6, pp. 1393–1405. https://doi.org/10.11118/actaun201866061393.

5. Benčič S., Kitsay Y.A., Karbekova A.B., Giyazov A. Specifics of Building the Digital Economy in Developed and Developing Countries. Lecture Notes in Networks and Systems, 2020, vol. 87, pp. 39–48. https://doi.org/10.1007/978-3-030-29586-8.

6. Bogoviz A.V., Ragulina Y.V. Industry competitiveness in the new economy. Lecture Notes in Networks and Systems, 2020, 115, v-vi.

7. Chen Y. Comparing content marketing strategies of digital brands using machine learning. Humanities and Social Sciences Communications, 2023, vol. 10, no. 1, p. 57. https://doi.org/ 10.1057/s41599-023-01544-x.

8. Coghlan D., Shani A.B.R., Coughlan P. Enhancing the quality of project management through action research. International Journal of Managing Projects in Business, 2023, vol.16, no. 1, pp. 9–21. https://doi.org/10.1108/IJMPB-10-2021-0291.

9. Duan Y., Liu S., MU C., Cheng E., Liu Y. The moderating effect of managerial discretion on crossborder knowledge search and the innovation quality of high-tech firms in a global health emergency: evidence from China. Journal of Knowledge Management, 2023, vol. 27, no. 1, pp. 121–155. https://doi.org/10.1108/JKM-11-2021-0841.

10. El Khatib M., Alzoubi H.M., Alshurideh M., Alzoubi A.A. Project Quality Management in the United Arab Emirates Mining and Construction Sector: A Literature Review. Studies in Computational Intelligence, 2023, vol.1056, pp. 1341–1353. https://doi.org/10.1007/978-3-031-12382-5_73.

11. Evstratov A.V., Berezhnova A.I. Development of the market of electronic payment systemsin the context of accession of the Russian federation to the WTO. World Applied Sciences Journal, 2013, vol. 23, no. 1, pp. 88–93. https://doi.org/10.5829/idosi.wasj.2013.23.01.526.

12. Gupta N., Singh S. Success of digital marketing model for software development industry: validation of survey based results with case study analysis. Business Process Management Journal, 2023, vol. 29, no. 4, pp. 929–943. https://doi.org/10.1108/BPMJ-10-2022-0474.

13. Haverila M., Li E., Twyford J.C., McLaughlin C. The quality of big data marketing analytics (BDMA), user satisfaction, value for money and reinvestment intentions of marketing professionals. Journal of Systems and Information Technology, 2023. https://doi.org/10.1108/JSIT-10-2022-0249

14. Hrivnák M., Moritz P., Chreneková M. What kept the boat afloat? Sustainability of employment in knowledge-intensive sectors due to government measures during COVID-19 pandemic. Sustainability (Switzerland), 2021, vol. 13, no.15, p. 8441. https://doi.org/10.3390/su13158441.

15. Ibrahim B., Aljarah A. The era of Instagram expansion: matching social media marketing activities and brand loyalty through customer relationship quality. Journal of Marketing Communications, 2023, vol. 29, no. 1, pp. 1–25. https://doi.org/10.1080/13527266.2021.1984279.

16. IMD. World competitiveness online, 2023. URL: https://worldcompetitiveness.imd.org (data accessed: 21.03.2023).

17. Jančíková K., Milichovský F. HR marketing as a supporting tool of new managerial staff in industry 4.0. Administrative Sciences, 2019, vol. 9, no. 3, p. 60. https://doi.org/10.3390/admsci9030060.

18. Jasin M., Firmansyah A. The role of service quality and marketing mix on customer satisfaction and repurchase intention of SMEs products. Uncertain Supply Chain Management, 2023, vol. 11, no. 1, pp. 383–390. https://doi.org/10.5267/j.uscm.2022.9.004.

19. Jung S.-U., Shegai V. The Impact of Digital Marketing Innovation on Firm Performance: Mediation by Marketing Capability and Moderation by Firm Size. Sustainability (Switzerland), 2023, vol. 15, no. 7, p. 5711. https://doi.org/10.3390/su15075711.

20. Konovalov O.E., Beisenbaieva J.M. The Organization of Specialized and High-Tech Cardiologic Care in the Republic of Kazakhstan. Problemy sotsial'noi gigieny, zdravookhraneniia i istorii meditsiny, 2018, vol. 26, no. 6, pp. 461–464. https://doi.org/10.32687/0869-866X-2018-26-6-461-464.

21. Kurmanov N., Zhagalbayev B., Feng W., Rakhimbekova A., Aliyev U. Medium and High-Tech Enterprises of Kazakhstan: Factors of Organization and Development of Innovation. Montenegrin Journal of Economics, 2022, vol.18, no. 3, pp. 7–22. https://doi.org/10.14254/1800-5845/2022.18-3.1.

22. Lin Z., Li S., Zhou H., Wei X. Nonlinear impact of the interaction between internal knowledge and knowledge spillover on patent quality: Evidence from China's provincial high-tech industry. Managerial and Decision Economics, 2023, vol. 44, no. 1, pp. 562–575. https://doi.org/10.1002/mde.3700.

23. Medhat M., Bayomy W.A. Big Data Analytics Impact on Marketing Digital Transformation. Information Sciences Letters, 2023, vol. 12, no. 4, pp. 1901–1911. https://doi.org/10.18576/isl/120414.

24. Miao T., Janchai W., Panyanuwat A. A Quality Assessment and Competency Development through Participatory Knowledge Management Approach for Stakeholders’ in “Foreign Experts Introduction Project” in a Chinese University. International Journal for Quality Research, 2021, vol. 15, no. 2, pp. 507–518. https://doi.org/10.24874/IJQR15.02-09.

25. Mohamed M., Tran D.Q. Exploring the Relationships Between Project Complexity and Quality Management Approaches in Highway Construction Projects. Transportation Research Record, 2023, vol. 2677, no. 5, pp. 390-402. https://doi.org/10.1177/03611981221131308.

26. Ng, S.-P. How high-tech SMEs renew resources in innovation projects: A dynamic capabilities perspective. Journal of General Management, 2022. https://doi.org/10.1177/03063070221142736.

27. Painén-Paillalef M.J., Ramírez-Valdivia M.T., Villalobos-Acuña B., Garrido-Rodríguez C. Integration of Project Monitoring and Quality Management: A case study. International Conference on Quality Engineering and Management, 2022, pp. 609–631.

28. Pantano E., Dennis C., Melewar T.C. Technology, brand and people: Branding, identity, image and reputation in the emerging technology-mediated world. Journal of Business Research, 2020, vol. 119, pp. 410–411. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2020.06.031.

29. Parra-López C., Hinojosa-Rodríguez A., Carmona-Torres C., Sayadi S. ISO 9001 implementation and associated manufacturing and marketing practices in the olive oil industry in southern Spain. Food Control, 2016, vol. 62, pp. 23–31. https://doi.org/10.1016/j.foodcont.2015.09.038.

30. Popkova E.G. A new treatment of quality of goods and services in the conditions of the knowledge economy: Opposition of traditions and innovations. International Journal for Quality Research, 2020a, vol. 14, no. 2, pp. 329–346. https://doi.org/10.24874/IJQR14.02-01.

31. Popkova E.G. Quality of Digital Product:Theory and Practice. International Journal for Quality Research, 2020b, vol. 14, no. 1, pp. 201–218. https://doi.org/10.24874/IJQR14.01-13.

32. Popkova E.G. Technological inequality as a source of conflicts in digital development and the advantages of the economic and legal approach to their resolution. Contributions to Conflict Management, Peace Economics and Development, 2022, vol. 30. https://doi.org/10.1108/S1572-832320220000030001.

33. Popkova E.G. Innovation and High-Tech Trends and Their Contribution to the Transition to a New Quality of Economic Growth. Smart Innovation, Systems and Technologies, 2023, vol. 625, pp. 3–11. https://doi.org/10.1007/978-981-19-7411-3_1.

34. Sadykhanova G., Erezhepova A., Nurmanova B., Aitbembetova A., Bimendiyeva L. Efficiency of financing high-tech industries: The case of Kazakhstan. Journal of Asian Finance, Economics and Business, 2019, vol. 6, no. 4, pp. 287–295. https://doi.org/10.13106/jafeb.2019.vol6.no4.287.

35. Vanchukhina L.I., Leybert T.B., Ergasheva S.T., Khalikova E.A., Khanafieva I.R. Integration of the Higher Education Systems of Russia and the Republic of Uzbekistan in Training for the Digital Economy. Education in the Asia-Pacific Region, 2022, vol. 65, pp. 3–13. https://doi.org/10.1007/978-981-16-9069-3_1.

36. Veselovská L. Dual quality of products in Europe: a serious problem or a marketing opportunity? Total Quality Management and Business Excellence, 2022, vol. 33, no. 9–10, pp. 1146-1163. https://doi.org/10.1080/14783363.2021.1940929.

37. Veselovsky M.Y., Izmailovа M.A., Bogoviz A.V., Lobova S.V., Ragulina Y.V. System approach to achieving new quality of corporate governance in the context of innovation development. Quality - Access to Success, 2018, vol. 19, no. 163, pp. 30–36.

38. Wang L.-W.,Hung C.-C.,Hsieh C.-T. Enterprise Precision Marketing Strategy and Quality Management Mobile Information System Based on Customer Satisfaction. Mobile Information Systems, 2022. https://doi.org/10.1155/2022/2105383

39. WIPO. Global Innovation Index 2022, 15th Edition. What is the future of innovation-driven growth?2023. URL: https://www.wipo.int/publications/en/details.jsp?id=4622 (data accessed 21.03.2023).

40. World Bank. High-technology exports. 2023. URL: https://data.worldbank.org/indicator/TX.VAL.TECH.CD?view=chart (data accessed 07.07.2023).

41. Xu G., Liu H., Zhou K., Zhang X. Cause-related Marketing Strategy in Supply Chain Considering Quality Differentiation. Journal of Systems Science and Systems Engineering, 2023. https://doi.org/10.1007/s11518-023-5556-x.

42. Yamnitsky E., Jankowicz D. Exploratory and exploitative project management: how product and engineering managers' perceptions differ: a case of two large high-tech corporations. International Journal of Innovation Management, 2021, vol. 25, no. 8, p. 2150084. https://doi.org/10.1142/S1363919621500845.

43. Zahoor N., Lew Y.K. Enhancing international marketing capability and export performance of emerging market SMEs in crises: strategic flexibility and digital technologies. International Marketing Review, 2023. https://doi.org/10.1108/IMR-12-2021-0350.

44. Zhang B., Ying L., Khan M.A. ...Barykin S., Jahanzeb A. Sustainable Digital Marketing: Factors of Adoption of M-Technologies by Older Adults in the Chinese Market. Sustainability (Switzerland), 2023, vol. 15, no. 3, p. 1972. https://doi.org/10.3390/su15031972.

45. Government of the Republic of Kazakhstan, 2023. State Program "Digital Kazakhstan", approved by Resolution No. 827 of December 12, 2017. URL: https://strategy2050.kz/ru/state_programs/-/ (data accessed: 21.03.2023).


Рецензия

Дәйектеу үшін:


Тажиева Ж.Н., Кесер E., Сандыкбаева У.Д. ҚАЗАҚСТАНДАҒЫ ЦИФРЛЫҚ МАРКЕТИНГ ТЕХНОЛОГИЯЛАРЫН ҚОЛДАНУ АРҚЫЛЫ ЖОҒАРЫ ТЕХНОЛОГИЯЛЫҚ ЖОБАЛАРДАҒЫ САПАНЫ БАСҚАРУ. Қазақстан-Британ техникалық университетінің хабаршысы. 2024;21(3):384-395. https://doi.org/10.55452/1998-6688-2024-21-3-384-395

For citation:


Tazhiyeva Zh.N., Keser E., Sandykbayeva U.D. QUALITY MANAGEMENT IN HIGH-TECH PROJECTS USING DIGITAL MARKETING TECHNOLOGIES IN KAZAKHSTAN. Herald of the Kazakh-British Technical University. 2024;21(3):384-395. https://doi.org/10.55452/1998-6688-2024-21-3-384-395

Қараулар: 404


ISSN 1998-6688 (Print)
ISSN 2959-8109 (Online)